25 stycznia 2020

Book tag

BOOK TAG

Dzisiaj coś innego. Poznajcie mnie lepiej ;)



1. Jaki gatunek najczęściej wybierasz?

Trudno powiedzieć, bo ostatnio czytam wszystkiego po trochu. Wydaje mi się, że jednak przeważają w tym wszystkim thrillery.


2. Który bohater jest najbardziej podobny do ciebie lub którym chciałabyś być?

Ciężko się zdecydować, bo przeczytałam tyleee książek :D Wybieram... Inej z "Szóstki wron" Leigh Bardugo. Bardzo lubię tę książkę, a Inej była silna, odważna i pomimo tego, że miała ciężko w życiu, była niezwykle samodzielna i zaradna. Niczego się nie bała, nie bała się ryzykować. Chciałabym być taką Inej ;)


3. Jaką książkę dałabyś do przeczytania swojemu dziecku?

Dzieci co prawda jeszcze nie mam, ale na potrzeby tego pytania wyobrażę sobie, że je mam :) Otóż wiele jest książek, które warto dać dziecku do przeczytania. Nie śledzę teraz książek w tym przedziale wiekowym, ale jak ja byłam dzieckiem, bardzo lubiłam "Anię z Zielonego Wzgórza", więc tą na pewno bym dała swojemu dziecku. Wychowałam się na klasykach, więc napiszę, że "Kubusia Puchatka" i "Muminki". A co więcej? Może odpowiem za kilka lat :D


4. Wolisz książki w wersji papierowej, e-booki czy audiobooki?

Od razu napiszę, że audiobooki odpadają. Próbowałam i niestety nie udało się. Nie byłam w ogóle skupiona na lekturze, chociaż starałam się wtedy nic nie robić. Umykały mi ważniejsze wydarzenia i kompletnie nie wiedziałam jak pisać imiona bohaterów. Muszę mieć literki przed oczami.
Korzystam zarówno z wersji papierowej jak elektronicznej. Nie wiem, którą lubię bardziej. Raczej papierową, choć e-booki są bardzo wygodne pod tym względem, że można je wszędzie zabrać. I korzystam z tej zalety bardzo często. Poza tym mam wrażenie, że szybciej czytam właśnie elektroniczną wersję...


5. Jaka książka zrobiła na tobie największe wrażenie?

Zdecydowanie "Słowik" Kristin Hannah. Musicie wiedzieć, że nigdy nie wzruszam się podczas czytania. A przy tej książce się to wydarzyło. To mówi samo za siebie. Jeśli ktoś jeszcze nie czytał, proszę szybciutko nadrabiać ;)


6. Jaka książka nie zrobiła na tobie dobrego wrażenia?

Daleko szukać nie będę. Pierwszą książką jaka przychodzi mi do głowy jest "Dwór cierni i róż" tak wszędzie wychwalany pod niebiosa. To jedna z dwóch książek w moim życiu, których nie skończyłam czytać. Powtórzę się: to mówi samo za siebie :D


7. Czytasz jedną książkę od początku do końca czy zaczynasz kilka książek naraz?

Zależy od sytuacji. Wiele razy było tak, że czytałam po trzy książki naraz, ale odeszłam od tego sposobu. Teraz czytam maksymalnie dwie, np. jedną w wersji papierowej, a drugą w wersji elektronicznej i zabieram ją wtedy na uczelnię, w podróż czy gdziekolwiek indziej, gdzie nie chce mi się dźwigać zwykłej książki.


8. Częściej czytasz wypożyczone książki czy preferujesz własny zakup?

Czytam książki wypożyczone z biblioteki, jednak nie w takim stopniu jak te kupione. Niektórych książek nie potrzebuję kupować, wtedy ją wypożyczam.


9. Jaką jedną książkę powinien przeczytać każdy, niezależnie od swoich zainteresowań?

Myślę, że na pewno coś z klasyki literatury. Sama nie miałam okazji przeczytać jeszcze większości klasyków, ale postawię tutaj na "Rok 1984" Orwella. Lektura jak najbardziej aktualna i pokazująca, że człowiek cały czas podlega kontroli i obserwacji.


10. Czy oceniasz książkę po okładce?

Zazwyczaj tak. Ale z drugiej strony wiele razy nie zwracam uwagi na okładkę, a np. na opis lub opinie innych.


11. O jakiej książce marzysz?

Może to, co teraz napiszę będzie nienormalne, ale nie marzę aktualnie o posiadaniu jakiejś szczególnej książki :O


12. Ile książek liczy twoja biblioteczka i jak przechowujesz swoje zbiory?

Kiedyś, przy okazji układania książek, policzyłam je, ale od tamtego momentu minęło dobrych kilka lat. Dawno nie sprawdzałam ile książek liczy moja biblioteczka, ale według mnie to strata czasu. Jak będę się kiedyś bardzo nudzić, to je policzę :D A jak przechowuję? Logiczne, że na półkach i regałach. Jeszcze żadnych książek nie muszę chować do kartonów czy do szafy :D


13. Co najpierw: książka czy ekranizacja?

Zależy. Raz tak, raz tak.


14. Co teraz czytasz?

Aktualnie czytam dwie książki: "Małe życie" - Hanya Yanagihara oraz "Cisza białego miasta" - Eva Garcia Saenz de Urturi.

Pytania do Book tagu zaczerpnęłam z bloga blogbooki.blogspot.com.

24 komentarze:

  1. Fajny tak. Dużo można się z niego dowiedzieć przez ciekawe odpowiedzi Słowik też mi się bardzo podoba
    Do tego stopnia, że polecałam ją każdemu, więc mój egzemplarz jest po przejściach. Również wolę papierową wersję książek, ale ebooki lepiej sprawdzają się w podróży. Widzę, że nie tylko ja się wzięłam za Ciszę Białego Miasta przed premierą trzeciej części.
    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mam ochotę polecać każdemu "Słowika", a że pracuję w księgarni... :D A z tą "Ciszą..." to przypadek, w końcu znalazłam czas na tę książkę :P

      Usuń
  2. Bardzo ciekawe pytania i odpowiedzi. 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Też uwielbiałam Anie z Zielonego Wzgórza.. kurcze, teraz już wszystkiego nie pamiętam, ale wiem, że to była cudowna powieść.. lata dzieciństwa. No coś pięknego po prostu. Hmm.. zastaanwiam się właśnie, czy kiedykolwiek przeczytałam jakiś thriller :P
    I.. chyba nie ;pp

    Mój kanał

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aaaa, niektóre thrillery są świetne! To mój ulubiony gatunek :D

      Usuń
  4. Książka, jaką chce się polecić dziecku zależy od jego wieku. Przecież nie polecę dziesięciolatkowi mojego ukochanego "Mistrza i Małgorzaty" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak :) Ale gdyby Twoje dziecko było w szkole średniej na przykład to już mogłabyś ją polecić :D

      Usuń
  5. Chyba przeczytam tę książkę z punktu 5 :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo polecam, ja po "Słowiku" postanowiłam przeczytać inne książki autorki, już czekają na swoją kolej ;)

      Usuń
  6. Witam serdecznie, miło poznać Cię bliżej ☺️ Chętnie przeczytam "Słowika"!

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawy tag, faktycznie dzięki niemu można Cię poznać nieco bliżej, zwłaszcza w kontekście Twoich wyborów czytelniczych ;).
    Na większość z tych pytań odpowiedziałabym podobnie jak Ty ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. fajny post :) jak oceniasz "Małe życie"? Dla mnie książka była dość trudna do przełknięcia. Zarówno tematyką jak i gabarytami. Ale nie żałuję, że ją przeczytałam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przeszkodą przy "Małym życiu" okazała się dla mnie objętość... Nie przepadam za tak opasłymi książkami, chociaż niektóre warto przeczytać, jak np. tę. Ale na razie ciężko mi jeszcze cokolwiek o niej napisać. Na pewno początek mnie zainteresował :)

      Usuń
  9. Ja też czytam wszystkiego po trochu, a jednak najczęściej są to historie z dreszczykiem ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. "Anię z Zielonego Wzgórza" również uwielbiam, miło wspominam tę książkę. Do audiobooków też nie mogę się przekonać, ale kiedyś jeszcze spróbuję dać im szansę. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz w planach przeczytać styczniową nowość - "Maryla z Zielonego Wzgórza"?

      Usuń
  11. Jeju nie potrafię też w audiobooki :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Miło Cię lepiej poznać! :) Przekornie powiem, że "Dwór cierni i róż" nie zrobił na mnie dobrego wrażenia, ale już tom drugi czyli "Dwór mgieł i furii" jak najbardziej. :D
    U mnie niestety książki pokrywają coraz więcej miejsc niebędących regałami. ;) No i piątka - ja też poległam z audiobookami, za to przepadam za papierowymi i ebookami (i też mam wrażenie, że ebooki czytam szybciej!).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam tak, że jak pierwszy tom mi nie podjedzie, nie kontynuuję już danej serii, więc nigdy się nie przekonam czy dalsze tomy serii o dworach są lepsze :/

      Usuń