21 września 2019

Wewnętrzna przemiana czyli Okruchy zła

Tytuł: Okruchy zła
Autor: Sandra Brown
Wydawnictwo: Świat Książki
Gatunek: thriller

Twoje życie jest przewidywalne. Ta sama rutyna, ta sama praca, która mimo wszystko sprawia ci przyjemność. To samo hobby, które pielęgnujesz i rozwijasz z miesiąca na miesiąc. Te same kłótnie z mężem, który nie wspiera i nie rozumie. Zrządzenie losu, które zmienia twoje życie o 180 stopni. Nic już nie jest takie samo jak kiedyś. Ludzie, którym ufałaś, okazali się zdrajcami i kłamcami. Człowiek, którego nie znasz pragnie cię uratować.



Emory jest kobietą sukcesu. Jest lekarką, prowadzi własną klinikę, biega maratony, udziela się charytatywnie i w dodatku jest dziedziczką niezłej fortuny. Jej życie jest poukładane, ale króluje w nim rutyna. Jej mąż Jeff ma już dość obsesji żony na punkcie biegania i maratonów.
Emory wyjeżdża w piątek po południu, aby poćwiczyć przed ważnym maratonem. Kiedy dociera na miejsce, wszystko idzie zgodnie z planem. Może z jednym wyjątkiem. Kiedy w mroźną sobotę wyrusza w trasę, już z niej nie wraca.
Kobieta nie wie, co się stało. W jednym momencie biegła wyznaczoną trasą, w drugim leży w chacie nieznajomego mężczyzny. Facet nie ujawnia na swój temat nic a nic. Nawet imienia. Jest chodzącą zagadką. Jest też troskliwy i opiekuńczy, a Emory nie wie czy to tylko przykrywka i jest niebezpieczny, czy ma dobre serce. Bo kto z własnej woli mieszka na takim odludziu z dala od innych ludzi i cywilizacji?
Emory planuje ucieczkę, ale uniemożliwia jej to wstrząs mózgu oraz niesprzyjająca aura. Cały czas pada śnieg, a przez mgłę nie widać nic nawet na dwa metry. Jest uziemiona z tajemniczym gospodarzem, który mówi, że nie ma telefonu. Przed kim się ukrywa i dlaczego?
Z każdym kolejnym dniem Emory zmienia zdanie o mężczyźnie. Między nimi zaczyna iskrzyć. Kobieta nie ma skrupułów, aby romansować z nieznajomym, bo jej małżeństwo przeżywa kryzys, a Jeffa już od jakiegoś czasu podejrzewa o zdradę. Nie myli się. Kiedy znika żona, Jeff jest z kochanką. Z początku nie martwi go brak wiadomości od Emory. Pewnie chce mu dać nauczkę za niedawną kłótnię. W poniedziałek sytuacja staje się mniej zabawna. Jeff zgłasza zaginięcie na policję. Rozpoczyna się śledztwo, przesłuchania i poszukiwania. Emory wpadła jak kamień w wodę. Niejasne odpowiedzi mężczyzny na niewygodne pytania doprowadzają policjantów do jednego wniosku - Jeff maczał palce w zaginięciu żony.
Bohaterka po upływie czterech dni daje znak życia. Tylko że nadal ktoś chce, aby zniknęła. Skąd tajemniczy mężczyzna wiedział, że ktoś chce ją zabić?
Zaręczam, że rozwiązanie historii wprawi Was w zdziwienie. Nie spodziewałam się takiego obrotu spraw i to było super, że nie do końca można było przewidzieć co się stanie.
Jak dla mnie to książka o idealnie wyważonych wątkach - był miłosny, kryminalny, zdrady, a przy tym nie można było się znudzić, bo akcja wciąż szła do przodu.
Podział na dobrych i złych bohaterów jest bardzo widoczny. Ale nie zakładajcie czegoś od razu, bo potem może czekać Was szok.
Podsumowując, było nieźle. Nawet nie spodziewałam się, że może być tak dobrze. Nigdy wcześniej nie słyszałam o tej autorce, nie czytałam jej książek, a tu proszę - trafiła się okazja, więc skorzystałam. I wyszłam z tym na dobre.
Jeśli lubicie kryminały czy thrillery to śmiało możecie przeczytać ;)

19 komentarzy:

  1. Nie znam twórczości autorki, ale przekonałaś mnie do sięgnięcia po tę książkę, ponieważ bardzo lubią thrillery. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się bardzo :) Słyszałam własnie, że autorka ma wiele dobrych książek ;)

      Usuń
  2. Brzmi ciekawie, chętnie bym sama przeczytała :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Brzmi dobrze, chyba się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Polecam Ci jej inne książki, są idealne na jesienne wieczory :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam książki o takiej tematyce, musze ją przeczytać koniecznie. Dodaje do mojej listy do przeczytania, która tylko się powiększa bo zamiast czytac książki z niej to ja sięgam po nowe, które wychodzą.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super! A moje stosiki też się powiększają, a jakoś nie maleją :P

      Usuń
  6. Pierwszy raz słyszę o tym tytule, ale już jestem na tak! Chcę dać jej szansę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę :) Mam nadzieję, że Ci się spodoba!

      Usuń
  7. Kiedyś czytałam jakąś książkę tej autorki, ale było to już dawno temu. Z chęcią do niej wrócę i przeczytam tę powieść. :)

    OdpowiedzUsuń