31 października 2019

Książkowe cytaty

Dzisiaj trochę inna tematyka, lecz wciąż związana z książkami. Pewnie każdy, kto czyta wychwytuje czasami cytaty, które zapisuje w jakimś notesiku lub zaznacza w samej książce jakąś karteczką czy zakładką.
Ja nie wypisuję ich z każdej książki, tylko z tych, które na to zasługują. Czasami bywa tak, że z jednej mogę wypisać ich kilka, a potem z wielu książek zupełnie nic.
Jak wychwytujecie te ważne dla Was cytaty? Macie jakiś konkretny sposób? Ja robię to wtedy, kiedy po prostu jakieś zdanie/a zmusza mnie do tego, abym przeczytała je po raz kolejny. I to są moje cytaty.
Poniżej kilka moich ulubionych:

1. "Papierowe miasta" John Green
Ten jest dla mnie szczególnie ważny i zarazem mój numer jeden.

Nic nigdy nie zdarza się tak, jak to sobie wyobrażamy.

2. "Ostatni elf" Silvana de Mari


Jeśli wystarczająco mocno czegoś pragniesz, twoje marzenie może stać się rzeczywistością. 

3. "Ten jeden dzień" Gayle Forman


Zabawne, są rzeczy, których się boimy, póki się nam nie przydarzą, a wtedy wcale nie okazują się takie straszne. 

4. "Światło, którego nie widać" Anthony Doerr

Czy należy coś robić tylko dlatego, że wszyscy inni to robią?

5. "Szóstka Wron" Leigh Bardugo

Inej zaproponowała mu kiedyś, że nauczy go, jak upadać.
- Sztuka polega na tym, żeby nie upaść - odpowiedział jej wtedy ze śmiechem.
- Nie, Kaz. Sztuka polega na tym, żeby znowu się podnieść.

6. "Twoje fotografie" Tammy Robinson

Ten cytat jest najnowszy. Zakochałam się w nim. Jest tak bardzo prawdziwy i refleksyjny...



Wybrałam tylko kilka z różnych gatunków, które niegdyś czytałam. Oczywiście cytatów zapisanych w moim notesiku jest mnóstwo. Czasem lubię go sobie otworzyć i poczytać :) Ale te są moimi ulubionymi. A wiecie dlaczego? Bo cztery pierwsze zostały przeze mnie "przetestowane". One wszystkie są tak bardzo życiowe, że sprawdzają się prawie w każdej sytuacji. Ten pierwszy powtarzam sobie zawsze wtedy, kiedy czeka mnie jakaś nowa sytuacja, a ja mam tak bujną wyobraźnię, że wyobrażam sobie nie wiadomo jakie rzeczy. A zazwyczaj są to same negatywy i czarne scenariusze. Ten cytat przywraca mnie do rzeczywistości. Nie wiem jak potoczy się dana sytuacja, lepiej zostawić to losowi. A nr 4? Czy w dzisiejszym świecie trzeba podążać za tłumem i wtapiać się w społeczeństwo? Nawet jak mam inne zdanie na jakiś temat, nie boję się go powiedzieć. Ja biorę odpowiedzialność za to, co powiem czy zrobię. 

Jak jest u Was? Macie swoje ulubione cytaty, które zapisujecie w magicznym zeszycie?

21 komentarzy:

  1. O, moje kochane Twoje fotografie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. <3
      Nie wiem, dlaczego dopiero teraz je przeczytałam...

      Usuń
  2. Uwielbiam Twoje fotografie. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też stałam się fanką tej książki <3

      Usuń
  3. oczywiście! Mam taki zeszyt i prawie brakuje w nim miejsca. I również są książki bardzo bogate w cytaty, które trafiają do mojego zeszyciku, ale i takie które niczym nie zasługują na zapisanie, co nie oznacza, że takie książki się słabe :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzeba kupić nowy zeszyt :P Masz swój ulubiony? Czy też nie potrafisz wybrać? :)

      Usuń
  4. Ja też lubię zapisywać cytaty. W książkach pełno jest tych mądrości :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam zapisywać książkowe cytaty :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja zwykle czytam w aplikacji legomi na telefonie i jak mi się coś podoba to robię screena, ale muszę się wreszcie zabrać żeby te cytaty spisać do zeszytu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasami też robię screeny jak czytam ebooki, ale potem koniecznie przepisuję :D

      Usuń
  7. Nie ma nic lepszego od wyłapywania cytatów w książkach :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo lubię zaznaczać cytat w książkach. :)

    Pozdrawiam serdecznie ♥♥
    Nie oceniam po okładkach

    OdpowiedzUsuń
  9. miałam kiedyś taki notatnikowy plik z cytatami w komputerze. nie miałam własnego zeszytu z obawy przed brakiem prywatności - ach, życie nastolatki :D a notatnik byl w folderze na hasło, ukrytym, no normalnie szczyt konspiracji. W tym notatniczku zapisywałam sobie różne perełki. szkoda, że przepadł. teraz zapisuję papierowo. papier jednak jest znacznie trwalszy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Paradoksalnie to na komputerze powinno wszystko dłużej przetrwać :P

      Usuń
  10. To bardzo, bardzo polecam <3

    OdpowiedzUsuń
  11. Znam kilka z tych cytatów, ale z zupełnie innych źródeł:)

    OdpowiedzUsuń